Labels

Wednesday 10 April 2013

Jangan ragu-ragu pilih BN



Ketua Penerangan MIC Pusat, Datuk V.S. Mogan menasihatkan masyarakat India supaya tidak perlu merasa ragu untuk memilih Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti.

Hal ini kerana DAP, Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) hanya memainkan sentimen mencelarukan pemikiran pengundi masyarakat India, sedangkan mereka tidak memperjuangkan nasib kaum ini, malah tidak langsung disebut dalam manifesto mereka.

''Jangan ditipu lagi dengan cerita seronok daripada pembangkang, sebenarnya pahit untuk ditelan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Justeru, MIC telah mengembalikan keyakinan pengundi dalam kalangan masyarakat India dengan menyaksikan visual, janji ditepati serta semangat bersama dalam memastikan BN menang besar dalam PRU-13 ini.

''Di negeri ini, pertemuan telah dibuat bersama ketua pusat daerah mengundi (PDM) supaya pelaksanaan kerja diseragamkan dan pengundi menerima baik serta faham penjelasan yang dibuat," tegasnya.

Katanya, masalah kecil berkaitan jentera sudah diselesaikan dan kini tumpuan untuk memastikan setiap pengundi itu benar-benar memilih BN dan menolak calon pembangkang.

Beliau yang juga Ketua MIC Rembau menjelaskan, tahap kesiapsiagaan parti itu dalam menghadapi PRU-13 nanti begitu tinggi dan tidak ada lagi istilah tewas dalam diri mereka.

''Apa yang kami nampak sekarang ialah kemenangan. Selagi tidak mencapai apa yang kami kehendaki, kerja tidak akan berhenti," katanya.

Oleh itu katanya, masyarakat India di negeri ini jangan lagi bersedih kerana tersilap pilih calon pada tahun 2008 lalu dan menebus kesilapan itu dengan memilih parti yang betul iaitu BN dalam PRU-13 nanti.



No comments:

Post a Comment