Labels

Sunday 7 April 2013

SIRI VI : LOKE SIEW FOOK : SIAPAKAH LOKE SIEW FOOK SEBENAR , BIADAB , MAKI HAMUN DLL !

Sewaktu penulis membuat blog walking  penulis terbaca sebuah tulisan yang penulis rasakan baik untuk dikongsi bersama dengan pembaca kerana ianya dapat menyedari pembaca yang selama ini menyangkakan Loke  Siew Fook ini seorang yang berbudi bahasa dan berhemah tinggi.
Loke  Siew Fook , Ketua Pemuda Sosialis DAP (DAPSY)
 Mukadimah berita adalah kenyatan dari seorang Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin yang kesal dan mengutuk kenyataan Ketua Pemuda Sosialis DAP (DAPSY), Loke Siew Fook yang telah  menyerang peribadi pendakwah Dr. Mohd. Ridhuan Tee Abdullah secara keterlaluan, biadab dan boleh mencetuskan ketegangan agama.

Ridhuan Tee penceramah dan pengerusi persatuan Cina Muslim
Sehubungan itu, beliau mendesak Siew Fook meminta maaf kepada Mohd. Ridhuan Tee yang juga Pengerusi Persatuan Cina Muslim Malaysia dan umat Islam secara umum ekoran kenyataan tersebut.

Selain itu, Zulkifli mahukan penulisan menggunakan bahasa kesat itu ditarik balik serta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) membatalkan laman webwww.sjsandteam.wordpress.com yang menyiarkan kenyataan tersebut.

''Penyiaran yang dibuat menyerang peribadi seorang pendakwah Cina beragama Islam yang sangat dihormati iaitu Dr. Mohd. Ridhuan Tee, ibu bapa, keluarga dan anak- anak beliau dengan bahasa kesat, lucah, biadab dan melampau.''

Zulkefli Nordin Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu
Antara contoh bahasa yang digunakan adalah 'Siapa anak haram Mohd. Ridhuan ini', 'Ibu bapa awak (Mohd. Ridhuan Tee) akan lebih gembira kini jika mereka mengepam awak ke dalam lubang tandas semasa dilahirkan' dan 'Kalau awak (Mohd. Ridhuan Tee) boleh menjadi Presiden Persatuan Cina Muslim saya tidak tahu apa jenis Cina Muslim yang ada... pencuri, perompak, penjenayah atau penyangak,'' jelas beliau.

''Kenyataannya juga menghina agama Islam kerana menyifatkan mereka yang memeluk Islam seperti anak haram yang tidak mengenal salasilah keturunan keluarganya. Polis hendaklah menyiasat kenyataan tersebut menurut Akta Hasutan dan Seksyen 298 A Kanun Keseksaan,'' katanya dalam laman blognya zul4kulim.blogspot.com baru-baru ini.

Tambah Zulkifli, apa yang dikesalkan adalah laman web tersebut menyiarkan komen yang menggunakan bahasa kesat, cabul, mencarut dan biadab terhadap Mohd. Ridhuan Tee.

sumber berita : Tepak Bersulam


Sumber lain sila klik di sini.. http://politiknegerisembilan.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment