Saturday, 30 June 2012

ASPAN KAIN BURUK YANG DIBARUAKAN OLEH ANTHONY LOKE

Siapa Aspan Alias  sebenarnya ::

Aspan hanya lah pencacai Politik yang mengharap bayaran dari orang orang tertentu dalam menjana kehidupan harian nya tanpa pekerjaan  tetap sebelum ini, Bukan kerana di Malaysia ini kekurangan kerja tetapi kerana Aspan memilih tidak mahu bekerja tetapi  lebih selesa mendapat ihsan menjadi lembu lembu kepada beberapa orang pemimpin  UMNO sebelum ini. Mustahil setelah 40 tahun Aspan berada dalam UMNO selesa makan duit pemimpin UMNO , Aspan baru nampak UMNO itu tidak baik setelah Anthony Loke memberikan beliau upah yang lebih lumayan. 40 tahun adalah satu jangka masa yang panjang untuk berfikir . Hanya orang lembab pemikiran saja mengambil masa selama 40 ytahun baru boleh berfikir.

Aspan terpaksa  mengikut  cara pencaci PAS mencari dan memutar belitkan segala fakta dan memburukkan  semua pemimpin UMNO. Siapa Aspan mahu berdebat dengan DS Najib dan juga Dato' Seri Utama Haji Mohamad Haji HasanEloklah Aspan berdebat dengan cermin dulu dan nilaikan harga diri dahulu. Aspan sudah menjangkau  sisa sisa kehidupan , gagal dalam jangka  masa kehidupan sebenar  , mengakui diri hebat, Jika Aspan hebat hari ini Aspan bukan  berada di tempat  yang dia berada sekarang. Aspan tidak akan menjadi pencacai bangang yang sudah tidak ada nilai bagaikan kain buruk  yang dikutip oleh Anthony Loke untuk dijadikan robot menipu bangsanya sendiri. Aspan tiada pilihan melainkan terpaksa menerima tugasan hina ini yang mana kalau manusia biasa yang ada maruah tidak akan melakukan kerja terkutuk seperti mana yang Asoan lakukan sekarang, Tidak kertelaluan jika katakan bahawa Aspan ini hanya lah seorang barua kepada Anthony Loke dan juga  DAP.

Aspan tidak perlu menipu lah dan mengatakan perjuangan beliau dengan DAP adalah kerana perjuangan  kerana agama bangsa dan negara. Kenapa Aspan tidak masuk PAS atau PKR. Aspan memilih DAP kerana imbuhan yang lumayan dari Anthony Loke untuk membaruakan Aspan. Mati hidup balik orang tidak akan percaya  bahawa Aspan berjuang  dalam DAP untuk memperjuangkan agama bangsa dan negara. Aspan tidak perlu lah nak ugut  DS Mohamad Haji Hasan atau sesiapa pemimpin UMNO yang lain. Ceramah ini pun hanya  dihadiri oleh 60 orang saja.

Jangan lah bercerita pasal FELDA jika dengkel pengetahuan dalam bidang ini. Aspan dengan teori bodoh kaki lima kamu. Kamu hanya  bercerita tentang kerugian saja, Kamu tidak  pula cerita bagaimana kalau saham itu mendapat keuntungan bagi orang Felda. Semalam saham itu di bukan dengan tinggi , melopong Aspan berair mulut tenguk saham itu didagangkan dengan jayanya.

Dari sudut lain.

Semalam Aspan Alias telah berceramah  di Taman Desa Melor, Senawang apabila dia menjadi  tetamu kehormat kepada parti Pakatan Rakyat yang memperakui akan kehebatan Aspan yang meninggalkan UMNO setelah 40 tahun berkecimpung di arena politik UMNO.-  40 tahun baru boleh berfikir - lembab daya pemikiran Aspan.

Aspan sering mengakui  berasa amat kecewa dengan kelakuan dan warisan UMNO yang ditinggalkan Tun Mahathir Mohamed dengan barisan kepimpinan UMNO yang tidak lagi berkualiti untuk membantu bangsa Melayu di masa hadapan. - Melayu macam mana , macam Aspan - memang tak nampak apa yang UMNO dah bantu.Melayu lain bersyukur.

UMNO menurutnya, sudah sebati dengan budaya rasuah, dan meletakkan FELDA di Bursa Saham Kuala Lumpur, hanya akan menggandakan kekayaan pemimpin yang ada pada hari ini. Dan sedikit masa, apabila saham FELDA ini akan jatuh merudum, peneroka sudah tidak mempunyai apa lagi yang tinggal. - Kenapa pikir jatuh , kalau naik macam semalam. Ko saja yang jadi lembu Aspan orang Felda semua dah kaya kaya.Mereka lebih bijak memilih jalan kehidupan dari jadi  kain buruk pencacai DAP.

Dia langsung tidak berasa salah sama sekali, kenapa memilih DAP kerana setelah membaca perlembagaan DAP, tiada langsung baris ayat menyatakan bahawa bangsa Melayu akan dipinggirkan sekiranya DAP memerintah Negara ini. Hak kesamarataan akan memberi kelebihan kepada semua kaum di Malaysia. - Aspan aku tak percaya  dengan apa yang ko baca , sebab ko ambil 40 tahun untuk tahu UMNO itu tak baik macam mana ko boleh ambil   beberapa  minggu saja untuk percaya apa yang ko baca.

Ini hanya kekalutan yang dicipta ahli UMNO untuk menakutkan rakyat dan tidak mahu rakyat bangkit menentangnya. Dan kenapa tidak ramai Melayu yang menjadi ahli DAP, kerana sindrom budaya menakut-nakutkan rakyat, ada dalam diri dan jiwa pemimpin UMNO hari ini.- Ko tak takut pun...

Di dalam ucapannya, bukan sahaja dia memperkecilkan kepimpinan UMNO sejak dulu sehingga kini, malah dia lebih bijak dari semua pemimpin yang ada dan mencabar Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak berdebat dengannya mengenai halatuju bangsa Melayu. - Tenguk lah dulu apa yang balut lubang jubo. Aspan , ko sapa  nak bandingkan dengan mereka. Tak malu ke atau dajh berangan angan nak jadi MB.

Malah dia juga mahu berdebat dengan Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan, Menteri Besar Negeri Sembilan yang dilihat gagal di dalam mentadbir di Negeri Sembilan dan tidak berpendirian teguh berada di pihak mana, sama ada Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri. Juga menamakan Tan Sri Isa Samad sebagai Pengerusi FELDA amat mendengkelkan. Budaya rasuah di dalam UMNO tidak akan terpadam selagi ada pemimpin seperti itu.- Kelakar , nak cari makan pun susah, kalau tak Anthony Loke bagi duit , tak MAKAN anak kat rumah lagi nak berdebat pasal pentadbiran, betulkan pentadbiran diri dan keluarga dulu.Itu pun kelam kabut nak cerita pasal pentadbiran NS.

UMNO lama sudah berkubur dan UMNO baru ini, menurutnya tidak ubah seperti barang tiruan, menggunakan sahaja nama asal, tetapi kualiti sudah tiada dan barang rosak. Itulah andaian Aspan Alias di dalam ucapan ceramahnya yang mengambil masa selama 35 minit. Kemudiannya, dia bergegas untuk balik ke Kuala Lumpur kerana di sana satu kumpulan telah menantinya untuk membincangkan formula bagaimana menawan Putrajaya.- Hebat ASPAN kerjaya Aspan habis atas pentas saja lah..... sampai ketua lah lu Aspan. cakap saja besar.

WARTAWAN pru13N9

1 comment:

  1. siapa aspan ni, lawyer? majisteret? tukang cuci jubor komunis? mengharap duit dari sumber haram jugak kot..

    ReplyDelete