Sunday, 17 June 2012

Tektik Anwar Menipu Tarik Orang Ke Ceramahnya Terbongkar Seperti Yang Berlaku di Negeri Sembilan juga


Jenis Anwar Ibrahim dia tak boleh berceramah depan orang yang sedikit. Dia mesti nak ceramah depan orang yang beribu. Barulah temberang menjadi....

 Dalam setiap ceramah yang melibatkan Anwar dia akan sampai ke tempat ceramah apabila dekat gilirannya nak berceramah selaku penceramah terakhir. Awal-awal akan ada 4-5 orang juak-juaknya yang berceramah terlebih dahulu sebagai pemanas enjin dan sementara nak menunggu orang semakin ramai.

Jika jumlah hadirin berkurangan, Anwar tidak akan datang dan bermacam-macam alasan akan diberikan sebagai sebab dia tidak hadir. Setiap ceramah yang melibatkan Anwar akan diletakkan tajuk yang hebat atau akan berlaku pembongkaran yang besar untuk menarik orang ramai hadir mendengarnya. Saya masih ingat lagi masa PRK Ijok tahun 2007, setiap hari jentera PKR menyebarkan berita yang Anwar akan mendedahkan sesuatu berhubung Altantuya dan Najib.

Tiap-tiap malam mereka berjanji dan tiap-tiap malam orang ramai yang datang nak dengar hampa. Sampaikan ke malam terakhir kempen tiada apa-apa yang didedahkan. Akhir sekali mereka ditolak dalam PKR berkenaan kerana menipu orang ramai.

Bukan setakat orang ramai yang marah, jentera PKR sendiri pun turut marah. Mereka membohongi orang ramai dengan berjanji nak dedah itu dan ini. Orang datang berduyun-duyun nak dengar. Sampai masa tiada apa yang didedahkan. Bila orang marah maka orang akan tolak mereka dalam pilihanraya. Bila orang tolak mereka , mereka kata pilihanraya tak betul dan SPR menipu.

Terbaru berlaku di Sabah Ahad lepas.... Seperti yang kita tahu program-program ceramah yang melibatkan PAS dan PKR bukannya mendapat sokongan sangat di Sabah.

Ceramah-ceramah yang diadakan pun berapa kerat sangat yang hadir. Kebiasaannya jumlah kehadiran memang mengecewakan penceramah. Tak padan dengan tiket kapal terbang untuk mereka ke sana.

Untuk menunjukkan bahawa dia hebat dan mampu kumpulkan orang di Sabah, Anwar melalui kuncu-kuncunya menyebarkan sesuatu yang besar akan berlaku di Sabah pada malam berkenaan lalu berduyun-duyunlah orang ramai dan para wartawan pergi.

Hinggakan ada wartawan yang bergegas terbang dari semenanjung ke sana untuk memastikan mereka tidak terlepas berita besar berkenaan. Akhirnya sampai habis ceramah semuanya masuk angin keluar asap... Selanjutnya sila klik dan baca di sini....

No comments:

Post a Comment