Labels

Thursday 12 July 2012

Kamarul Baharin Ahli Dewan Rakyat yang uzur dan dilupai rakyat



Kamarul Baharin Ahli Dewan Rakyat P132 Telok Kemang, orang tua yang sudah mula dilupakan oleh rakyat di Port Dickson kerana kesilapan memilih ahli Parlimen yang sudah tua dan tidak bertenaga ini. Rakyat tertipu dengan janji janji manis pembangkang pada PRU 12 yang lalu dan memberikan peluang kepada seorang tua yang bercita cita tinggi untuk menjadi ahli Parlimen.

Kini rakyat di Port Dickson seolah olah dihukum apabila wakil rakyat ini tidak langsung berfungsi bagi menangani masalah rakyat. Pejabat Parlimen beliau wujud bagaikan hanya untuk memenuhi syarat dan banyak aduan aduan rakyat disimpan di dalam laci dan mengadu di pejabat Parlimen ini adalah sama seperti mengadu kepada dinding.

Persatuan Nelayan, Persatuan Penduduk dan lain lain akhirnya terpaksa  membuat aduan terus kepada Pejabat Menteri Besar dan kepada kerajaan BN untuk mendapat bantuan. Kerajaan Barisan Nasional lebih banyak turun padang untuk melihat sendiri masalah rakyat dan Ahli Parlimen PR hanya sibuk berceramah setiap malam dengan menabur janji janji palsu dan juga menabur fitnah yang telah membuat rakyat menjadi bosan.

Kamarul Baharin baru baru ini bersama Rashid Latif DUN Ampangan ada berkata bahawa PR akan merampas N Sembilan pada PRU13 yang akan datang hanya lah sekadar untuk menonjolkan diri kerana Rashid adalah diantara  mereka dalam senarai Anwar Ibrahim untuk disingkirkan pada PRU 13 nanti kerana tidak perform dan pernah mahu menjual parti kerana wang.(kita cerita pasal Rashid  di tulisan yang lain).

Kamarul Baharin juga mempunyai masalah yang banyak mengendalikan PKR Negeri Sembilan dan beliau dikatakan tidak menyenaraikan nama Chegu Bard kerana tidak begitu suka dengan perangai Chegu Bard yang banyak menghentam kepimpinan Kamarul dalam memimpin PKR Negeri Sembilan. Krisis  antara Kamarul dengan Chegu Bard berlanjutan kerana Kamarul merasakan bahawa Chegu Bard mencuri "lime light" dan beliau diketepikan dan dilupakan oleh rakyat kerana fakta usia dan juga tidak bijak bercakap diatas pentas. Performance  beliau yang buruk juga membuat  beliau kian dilupai. baca sini tentang Kamarul tidak senaraikan nama Chegu Bard dalam PRU13 : klik sini

Kamarul juga di tolak oleh ahli PKR apabila kalah dalam pemilihan cabang PKR :

Kamarul Baharin Abbas menyifatkan kekalahannya dalam pemilihan PKR cabang Teluk Kemang hari ini sebagai isyarat kepada pengundi bahawa ahli parti itu menolak kewibawaannya sebagai wakil rakyat mereka di parlimen berkenaan.

Beliau tewas dalam perebutan jawatan ketua cabang PKR Teluk Kemang, kepada ADUN Port Dickson, M Ravi.

Ravi merupakan pemangku jawatan berkenaan. Beliau mendapat 279 undi manakala Kamarul yang juga anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP) memperolehi 135 undi.

Berikut adalah kenyataan penuh Kamarul Baharin dalam facebooknya:

"PKR Telok Kemang telah memberi isyarat kepada pengundi Telok Kemang bahawa anggota parti menolak kewibawaan saya sebagai wakil mereka di Parlimen Telok Kemang. Saya menerima keputusan ini dengan hati yang terbuka dan akan memikirkan tindakan mengikut hakikatnya bahawa saya perlu memberi laluan kepada sesiapa yang mereka berkenaan secepat mungkin."


Lihat lah , ini lah saja orang yang hadir pada ceramah beliau setiap malam.

Faktor tua yang banyak menganggu kerja  Kamarul, beliau adalah pesara yang patutnya bersara.

inilah saja orang yang hadir pada cermah beliau.
PRU13n9

2 comments:

  1. Kalau udah tahu dah tak larat dan ngaku pun org dah tolak :: agak agak lah berundur lah.Dah tua gayut pun nak berpolitik , taubat kah jagalah cucu tu...

    ReplyDelete
  2. wah mcm mana org luar bkh tahu krisis kamarul dgn Bard. ini tentu ada musuh dlm selimut.

    ReplyDelete