Thursday, 29 November 2012

Abby Abadi salahkan UMNO tidak pernah undi

Abby Abadi tidak pernah undi
Abby menjadi juri pertandingan memasak bersempena program Bicara Hijrah Selebriti, semalam.

PASIR PUTEH - Selebriti Abby Abadi mengakui tidak pernah mengundi sebelum ini kerana golongan artis tidak pernah diberi kesedaran mengenainya walaupun sering kali terlibat dengan program anjuran Umno dan Barisan Nasional.
Abby berkata, penglibatan artis dalam program parti hanya untuk memeriahkan majlis dan menarik ramai hadirin.

Ketika itu katanya, beliau tidak berasa bersalah tidak mengundi kerana tidak memahami kepentingan politik.

Untuk Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti katanya, beliau akan rasa bersalah sekiranya tidak mengundi kerana sudah sedar kuasa politik amat penting apatah lagi kepada perjuangan Islam.

“Pada saya, Pas merupakan satu-satunya parti yang memperjuangkan Islam di negara ini dan saya tidak mempunyai pilihan lain selain memberikan sokongan penuh kepada Pas dan Pakatan Rakyat.

“Kuasa politik penting kerana melaluinya dasar atau hukum Islam dapat ditegakkan dan saya kini memahami bahawa politik dan agama tidak boleh dipisahkan,” katanya pada program Bicara Hijrah Selebriti Bersama Abby Abadi di Cherang Ruku dekat sini, semalam.

Turut hadir, Adun Semerak, Wan Hassan Wan Ibrahim serta isteri, Bidah Abdul Kadir, Adun Limbongan, Zainuddin Awang Hamat dan penceramah jemputan, Khairul Ikhwan.

Abby Abadi berkata, kerajaan mesti menjadikan hiburan sebagai medium membentuk keperibadian masyarakat, bukannya menggalakkan maksiat.

“Seingat saya Jakim  (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia) pernah mengeluarkan garis panduan untuk industri hiburan tapi kerajaan tak mahu pakai kerana alasan mereka kaum bukan Islam juga ramai menjadi artis," katanya.

Pemimpin Umno katanya, terdesak dalam usaha menarik sokongan rakyat sehingga menuduh Pas ‘tidak betul’ kerana sejak akhir-akhir ini membawa artis ke pentas politik.

“Kalau sekarang Pas tak betul kerana bawa artis, maknanya dulu betul tapi mereka (Umno) tak sokong juga, nampak sangat mereka hanya mencari jalan untuk memburukkan Pas,” katanya.

Beliau yang popular dengan watak Inspektor Aliza dalam drama Gerak Khas bersyukur kerana dibukakan pintu hati untuk berhijrah kepada kehidupan lebih baik sebagai umat Islam.

P/s : Abby menjalankan tanggungjawab azalinya mempopularkan PAS pula.. kononnya.. ha ha ha.. bukan apa.. krew rasa geli hati jer dengan ustajah instant dalam PAS nih.. Lawak pun ada.. kita tak meloya der.. Kelakar.. 

Hebatnya UMNO sehingga musuh meneliti sehingga ke perkara semudah-mudah alang.. Itulah dia golongan artis.. Sebelum mereka bergelar artis.. nak kan glamor saja.. Memang betullah cakap Abby.. di kalangan artis ramai yang tidak bijak serba serbi.. kena diingatkan apa perlu buat.. kena buat macam ni.. kena buat macam gitu..

Semua orang dah maklum.. nak jadi pengundi.. kena daftar pemilih.. kena panjat pejabat SPR.. kalu tak nak panjat panjat pejabat SPR.. boleh mendaftar di pejabat Pos.. jika tidak mendaftar di pejabat Pos.. boleh mendaftar di mana-mana kaunter bergerak SPR di mana-mana program.. pembangkang atau PEMERINTAH. 

Susah nak cakap ustajaz instant ni cerdik pandai.. lagi salahkan UMNO tak sediakan kaunter SPR untuk dia daftar sebagai pengundi.. ha ha ha.. itu kesedaran dari individu itu sendiri ok??

Haiiiiiii.. tarik nafas panjang bila baca cerita dia nih.. Carik parti nak mendalami Islam.. tu yang songsang tu.. Patutnya carik lah agensi agama yang ditauliahkan supaya tidaklah kemudian hari jadi ustajaz sesat menyesatkan.. 

Apa leh buat?? Sekarang PAS bolehlah glamour sikit berbanding dulu. Abby jangan lupa bantu ibu tunggal dan anak yatim kat Memali tu.. Kesian mereka.. semua tu keluarga ahli PAS tu.. :)

No comments:

Post a Comment