Friday, 11 May 2012

AMBIGA CAKAP MCM ORANG GILA LEPAS RUMAH NYA DI SERANG.

 
Tengok pun dah tak lalu, macam mana nak makan Am-Burger.
Jika Ambiga takut dan jual rumah beliau kali ini..
Agak-agak siapakah yang akan membelinya?
Sebelum ini Shahrizat membeli rumah Ambiga dan dibaling dengan Bom Malatov.
.....................
Peniaga-peniaga dari Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (IKHLAS), mahu menuntut gantirugi yang dialami mereka sewaktu himpunan BERSIH 28 April lalu.
Piket secara simbolik ini disertai kira-kira 20 peniaga kecil dan pemandu teksi di hadapan kediaman Ambiga di Jalan Setia Kasih 1, Bukit Damansara petang semalam.
"Kita mahu tuntut kerugian dan mahu dia jawab. Siapa lagi yang mahu bayar ganti rugi kepada peniaga yang miskin ini?" – Presiden IKHLAS Mohd Ridzuan Abdullah.
Rupa-rupanya Ambiga ini ada juga perasaan takut. Apabila berasa takut baru lah beliau bercakap seperti manusia yang waras.
Cuba kita dengar kemarahan Ambiga yang berkata pada sidang akhbar dihadapan rumah beliau bahawa perbuatan tersebut telah mengganggu ketenteraman peribadi dan kawasan kejiranannya.
Malahan, Ambiga turut kesal dengan tindakan yang beliau tidak mencerminkan keperibadian rakyat Malaysia.
Bayangkan Ambiga bercakap waras seperti dibawah.
"Tindakan ini (Bersih3.0) adalah perbuatan yang tidak matang. Adakah patut duduk (dan bantah) di luar rumah orang bandar seperti ini?”
"Sesiapa sahaja boleh membuat tuntutan tetapi bukan dengan cara datang ke rumah saya menghuru-harakan bandar seperti ini”
"Perkara begini tidak pernah lagi terjadi di Malaysia kecuali pada Guan Eng dan saya (pernah menghuru-harakan bandar pada Bersih 2.0 dan Bersih 3.0)"
Cuba bandingkan perasaan takut Ambiga dengan takut pengikut PAS apabila nik aziz di beri gelaran “Bapak Khafir Malaysia” 
Tau juga puak-puak Pakatan ini takut apabila diserang balas oleh rakyat yang benci dengan kerenah mereka.



sumber : HHalem.

2 comments:

  1. PRU13N9,

    Tidak mahu komen banyak. "PADAN MUKA"

    Kah,kah,kah!

    Tengok perempuan di belakang Ambiga, ketawa sakan dia! Muka Ambiga pula ketakutan macam muka ------

    ReplyDelete
  2. nama ikhlas tapi haramjadah ...kah.kah.kah

    ReplyDelete