Wednesday, 2 May 2012

Anak Raja musang berjanggut bercakap tak pakai akal tapi pakai bontot


Jiboi 1 May : Entahlah , kelakar pun ia juga.macam tak masuk akal sebab ada seorang anak raja yang digelar "musang berjanggut" oleh orang UMNO yang berucap berapi api dipentas pakatan rakyat. Aku pun  macam tak percaya dia ini anak raja sebab perangai bukan macam anak raja. Mana ada anak raja mencarut maki hamun , panggil UMNO haram jadah, anak haram.

Aku kadang kadang tak faham juga  dan macam tak percaya , cetek betul taraf pemikiran anak raja ini. Dia bercakap tanpa membuat "home work". Ada ke lojik di zaman moden ini dia kata anak anak kita akan duduk kat bukit dan atas rakit.Mana ada bukit lagi wahai musang berjanggut. mana ada rakit lagi wahai musang berjanggut. Biarlah lojik sikit bila bercakap. 

Yang "best"nya anak raja ini lah yang mahukan 50 ribu hadir pada malam ini. Dia ingat hebat sangat Pakatan Rakyat ini. Anak raja inilah juga pada malam tadi menyeru agar Hishamuddin letak jawatan. " Hishamuddin letak jawatan "  jeritnya di depan beberapa ratus yang hadir pada malam tadi. Macam lah dia boleh bangkitkan gelombang rakyat.

Anak Raja ini panggil polis anjing, orang UMNO anjing, dan dia kata masa muda dia ada bela dua ekor anjing, "Oberman" dan "German Sheppard". Dia ini orang Melayu ke bela anjing,  padanlah dia tahu macam mana perangai anjing sebab hanya anjing aja yang kenal perangai anjing.Orang Islam ke dia ni , bela anjing??

Dalam ucapan anak raja ini dia selalu kata , "kami sudah buat itu, kami sudah bincang ini, kami akan pastikan pemimpin ini tidak rasuah, seolah olah dialah yang berkuasa dalam pakatan rakyat. Sedangkan baru setahun jagung dalam politik. Tak payah lah musang berjanggut, Musang berjanggut ini juga berangan angan nak menang 36 kerusi . 36-0 katanya, dia ni tak relevan langsung cakap pakai buntut bukan akal. Jangan lah malukan  institusi di raja wahai musang berjanggut, Kami tak langsung menghormati anak raja ini lagi.


3 comments:

  1. anak raja mana pulak , siapa nama nya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak raja MendeLIAR... Hantu pucung lagi bagus lah...

      Delete
  2. Family suami sy (belah mak mentua) pun keturunan raja Negeri Sembilan, tp alhamdulilah setakat ni semua YM masih bersyukur dan percaya kepada kerajaan. di ni sorg je yg entah menentang.Bahasa yg die guna pun xnampak mcm bahasa org istana..xde adap.

    ReplyDelete