Labels

Friday 11 May 2012

"BAPAK SEGALA KAFIR MALAYSIA" NAMA BARU NIK AZIZ

“Nik Aziz Is Father Of Khafir” – Rahim Noor
Apabila bekas Ketua Polis Negara, TS Rahim Noor mengelar NIK AZIZ sebagai “Bapa Segala Khafir” seperti yang dipetik oleh NST (keretan di bawah), maka melenting-lenting lah segala anak-anak bawahan NIK AZIZ kerana mengelarkan junjungan mereka dengan gelaran yang cukup enak dan bertepatan.
TS Rahim Noor memberi justifikasi kenapa NIK AZIZ beliau beri gelaran demikian. Alasan beliau adalah seperti berikut, seperti yang dipetik dari NST.
“Beberapa tahun lalu, Nik Aziz berkata penyokong Umno akan masuk neraka, dan jika umat Islam mahu masuk syurga, mereka perlu sokong PAS”
“Nik Aziz juga mengelar Umno Kafir kerana melibatkan diri dengan MCA dan MIC, tetapi lihat PAS hari ini, mereka bergabung dengan DAP, yang jelas menolak pembentukan negara Islam”
Kepada mereka yang memahami niat sebenar nik aziz yang hanya mahu kekal di Kelantan akan faham bahawa nik aziz hanyalah badut sarkas.
“Kepada orang Islam yang faham ini, akan hanya lihat Nik Aziz sebagai badut (joker), tidak lebih dari itu”.

Tahu pulak pengikut-pengikut PAS melenting-lenting apabila Rahim Noor berkata demikian. Malahan terkini sekali, tidak pula mereka melenting-lenting apabila nik aziz menyebut “wakil rakyat Umno di terengganu masuk neraka”, 

Hakikatnya, kita jangan lihat pada gambaran kasar dan nilai muka sempit (face value) apa yang telah Rahim Noor sebutkan, tetapi lihat apa yang telah nik aziz lakukan dan buat selama ini sehinggakan ada seorang yang sanggup dan berani tampil memberi gelaran “Bapak Segala Khafir” kepada nik aziz
Sebagai tindak balasnya, nik aziz tentu pura-pura berdiam diri dan tidak akan menjawap, untuk menunjukan warak beliau, tetapi sebenarnya nik aziz akan tersedar dari mimpi bahawa ada juga manusia yang menganggap belaiu bapak iblis dan bapak segala khafir selama ini.
Teknik nik aziz selanjutnya ialah akan memaafkan Rahim Noor dan markah beliau akan naik mencanak tinggi, tetapi hakikatnya nik aziz akan tersentak dan beliau akan menilai diri sendiri semula.
Guiness Book of Malaysia - “Bapak Segala Kafir Malaysia”
 
SUMBER: Oleh: HHalem.

No comments:

Post a Comment